
Костадин Марков, заместник кмет по строителството в община Бургас:
Заложили сме средства във всички сектори на строителството
Господин Марков, справка от Териториалното статистическо бюро показва, че през четвъртото тримесечие на
Според мен по-скоро тези данни означават, че спрямо другите градове в страната в Бургас и областта има по-подходяща среда за развитие на предприемачеството. Но сравнено с времето на строителния „бум”обемите продължават да бъдат свити.
Данните от статистиката сочат и още нещо. Очевидно предприемачите започват все по-бързо да се ориентират в потребностите на пазара. Бързо са направили своите изводи и спрямо предходното тримесечие на
Спрямо
Това действително е тенденция през последните години. Предприемачите се стремят да намалят площите на апартаментите, за да ги направят по-бързо ликвидни. Вече много често се случва да издаваме разрешения, с които големите апартаменти да се делят и да станат малки. Наскоро дори издадохме разрешение за апартамент от
Бургас е и сред градовете, които държат първенството по инвестиции в публичния сектор. Какви инвестиции ще бъдат реализирани през тази година?
Според капиталовата програма на общината през
Какви са приоритетите в инвестиционната програма за тази година?
Във всички сектори на строителството са заложени средства. Но за мен основният приоритет е изграждането на обхода и пътния възел при „Кроношпан”. Той е от значение за града, защото ще изнесе трафика от центъра – от промишлената зона по улица „Крайезерна” той ще излиза на Е 87 до стадион „Черноморец”. Като съоръжение този надлез ще е доста по-сложен и тежък за изграждане от пътен възел „Юг”. Изграждането му ще продължи минимум две години.
До видимо облекчение ще доведе и пробивът на улица „Янко Комитов” към улица „Струга”, край парк „Славейков”. Тази артерия ще разтовари кръстовището при МБАЛ – Бургас, откъдето сега преминават всички автомобилите от комплексите „Зорница”, „Изгрев” и „Славейков”, плюс транзитно преминаващите към селищата на юг от Бургас. Така обаче ще се натовари допълнително кръстовището на „Трапезица”. Затова аз считам, че приоритетно трябва да решаваме и този проблем. Надявам се още през тази година да успеем да въведем там кръгово движение.
Сред важните ни проекти са и тези, за изграждането на водните цикли в много от бургаските квартали. Очаквам съвсем скоро да стартира проекта за воден цикъл в кв. Крайморие, предстоят Българово и минно селище Черно море.
Съвсем скоро бургазлии ще усетят ефекта от проекта за Интегриран градски транспорт, който вече се реализира. Още през феврурари новите автобуси ще тръгнат по своите линии и веднага ще създадат удобство. Предстои изграждането на две нови автогари, на нова централна спирка до БСУ, рехабилитация на уличната мрежа с изграждане на ленти за автобусите и велоалеи. Хората наистина ще предпочетат да слязат от личните автомобили и да използват градски автобус или велосипед. Бургас ще се превърне в модерен европейски град.