Бургас да стане един от центровете на „ Пристанищно управление” настояват депутати от КБ

Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” спешно да се трансформира в ДП „ Пристанищно управление” с клонове Бургас, Варна и Русе, които следва да се регистрират съгласно действащото законодателство в отделни юридически лица. Те трябва да имат отделна организационна самостоятелност, с предмет на дейност свързан с реализирането на поставените цели по изпълнението на „ Националната програма за развитие на пристанищата в страната”. Това е основното предложение на бургаските депутати от „Коалиция за България“, което бе оповестено днес на кръгла маса с морски експерти от Бургас и Варна. Димчо Михалевски, Христо Монов, Павел Маринов и Атанас Зафиров  представиха на специалистите от „Бургаска Морска Асоциация“ и „Институт за Регионални Стратегии“ визията си касаеща необходимите структурни и законодателни промени в морския сектор. Целта на депутатите е да се изготви единно становище и искане за неговата реализация от името на бранша до новото правителство и Народно събрание.

 

Другите предложения на народните представители са – да се премахне тригодишния срок, в който действа Удостоверението за експлоатационна годност издадено от „ Морска администрация”. Неговото издаване следва да е еднократно, то да е безсрочно и само при промяна на обстоятелствата да бъде спирано действието му.

 

Павел Маринов добави, че депутатите от КБ настояват да се обособи самостоятелен Закон за пристанищата, който да отчита морските и речните особености, както и тези на специализираните портове за кораборемонт и корабостроене.

 

В последното предложение се иска спешна актуализация на               „ Националната програма за развитие на пристанищата в България”, като към нея се приложи „ План за реализация на мерките”.

 

Павел Маринов уточни, че е необходимо да се създадат условия за развитието на средните и висши кадри в морския бизнес, особено за тези, които са свързани с експлоатационната дейност в пристанищния сектор, корабните брокери, агенти и спедитори. Депутатът посочи, че основната цел на тези препоръки е да се премахне ненужното концентриране и да се опрости и модернизира управлението на пристанищния сектор, както и да се ограничи ненужната бюрокрация.

 

„Тези предложения се подкрепят от експертите от бранша „, каза председателят на УС на Бургаската морска асоциация к.д.п. Живко Петров. Той допълни, че за положителното развитие на морския сектор за в бъдеще ще трябва условията за мениджмънт на държавните и частни пристанища да бъдат равнопоставени.

 

 

Миналата седмица новият министър на транспорта Данаил Папазов заяви ,че  до края на годината трябва да бъде изготвена програма за развитието на пристанищата във Варна и Бургас. Според него от голямо значение за развитието на водния сектор е свързването на морските и речните ни портове.

 

Транспортният министър потвърди, че е напълно резонно товарите в Европа да бъдат внасяни и от източната морска граница на съюза, за разлика от сега когато по-голямата част от товарите влизат през западноевропейските пристанища.

 

Данаил Папазов каза, че подкрепя идеята ИА “Морска администрация” да бъде децентрализирана, но без да се противопоставят за нейното седалище градовете Варна и Бургас.