75% безвъзмездно финансиране за саниране на домовете

75% безвъзмездна финансова помощ  предвиждат новите условия, при които домакинствата могат да санират жилищата си. Ще бъдат намалени и лихвените проценти от банките. На собствениците на апартаменти, които не са одобрени за кредит от Фонда за жилищно обновяване проектът дава възможност за 100% държавно финансиране. Това са семейства, които имат доход на член от семейство 310 лв. или 400 лв., ако в семейството има дете с увреждане.

Новите условия за санирането на жилищата бяха оповестени на пресконференция по проект „Енергийното обновяване на българските домове“ от зам.- кмета на община Бургас  Атанаска Николова. На срещата присъстваха още г-жа Десислава Йорданова, директор на дирекция “Жилищна политика в МРРБ, г-жа Севдалина Джабарска, проектен мениджър на Югоизточен район и др.

Предстои финансирането на саниране на две сгради в Бургас. Специалистите уточниха, че процедурата на подаване на документите за интерес и подкрепа и подаването на заявление за финансова помощ продължава около 7 месеца.

Проектът за обновяване на българските жилища е на стойност 50 милиона лева.След промяна на условията по финансирането община Бургас съвместно с Областния информационен център проведе обучение и срещи с над 100 домоуправители в града. Това е част от цялостното подпомагане на процеса, което включва и облагородяване и грижа за междублоковите пространства, уточни още тя на срещата. 

Това е втората кампания по проекта за енергийно обновяване на българските домове. Между 10 и 13 юни от 16 до 19.30 ч в Бургас е предвидено да се проведат 4 информационни дни.  На ъгъла на ул. „Александровска“ и ул. „Богориди“ ще бъде разположена мобилна информационна шатра, където представители на министерството, координаторът по проекта, проектният мениджър и представителят на Фонда за жилищно обновяване ще дават консултации на заинтересованите граждани. Подготвени са и информационни материали по проекта.

В сградата на общината на 10-ти, 11-ти и 12-ти юни от 19 ч. до 20 ч. са предвидени срещите с управителите на етажната собственост.   3 срещи с управители на етажна собственост. Те ще бъдат консултирани от експертите по проекта, ще получат отговори на въпроси и казуси, свързани с участието на собствениците в проекта.