До дни приключва първия етап от изграждането на Пътен възел Запад в Бургас

След броени дни приключват последните дейности на първия етап по изграждането на един от най-важните инфраструктурни обекти на Бургас – Пътен възел Запад. Той включва преместване на подземните ВиК комуникации под трасето на новия надлез. Веднага след това започва изграждане на подпорните стени на бъдещата детелина и на двата подхода към нея на първо ниво в посоките ул. „Одрин“ – „Проф. Якимов“ и „Проф. Якимов“- „Одрин“.

Подпорните стени ще бъдат изградени от сглобяеми стоманобетонови панели, които са вече изработени от фирмата – изпълнител. Предстои изграждане на фундаментите /основите/, върху които ще бъдат положени масивните панели. Общата стойност на целия проект е около 20 млн. лв. За втория етап от държавната власт бяха осигурени 3 млн. лв. За останалите етапи на обекта също се чака финансиране от държавата.

Бъдещият надлез е с ключово значение за осъществяване на новия околовръстен път, чиято цел е да изведе тежкия транспортен трафик по обходен маршрут без да навлиза през центъра на морския град, да намали задръстванията, пътните инциденти, шума и отровни емисии във въздуха.

Проектът за Пътен възел Запад включва изграждане на детелина от бул. „Проф. Яким Якимов“ към ул. „Одрин“ и мост над ул. „Одрин“ и минаващите оттам 9 жп линии към ул. „Крайезерна“. Новият маршрут ще включва улиците „Проф. Яким Якимов“ – „Крайезерна“ – „Тодор Александров“ – Пътен възел Юг към Южното Черноморие. Това е една от основните теми, които обсъждаха кметът Димитър Николов, премиерът Пламен Орешарски и областният управител Павел Маринов.

Реализацията на важния в национален мащаб обект стартира миналата година с изместване на подземните комуникации под улиците „Одрин“ и „Крайезерна“. Изградени бяха дъждопреливник, отливен канал със заустващо съоръжение и обсадни тръби за канализация, питеен и промишлен водопровод под железопътните коловози.

Улица „Крайезерна“ също ще претърпи реконструкция, за да може да поеме тежкия трафик. Ремонтът ще подсили основите й и ще разшири платното. Подготвено е техническото задание за реконструкцията на „Крайезерна“, което е изпратено в Агенция „Пътна инфраструктура“ за съгласуване. Предстои да стартиранте на проектирането за 4-лентов път, с което ще се подобри, както транзита на юг от Бургас, така и бързия достъп до всички промишлени зони и до Пристанище Бургас. Дотогава от общината апелират към пътуващите за Южното Черноморие през уикенда да ползват алтернативния вариант на новия обходен път, като на влизане в града завият по бул. „Проф. Якимов“ – „Одрин“ – „Цар Калоян“ – „Марица“ – „Арда“ – „Княгиня Мария Луиза“ – „Индустрилна“ – Пътен възел Юг и продължат на юг към Созопол“.

Предстои обозначаване на целия маршрут с пътни табели. Дотогава екипи на КАТ ще регулират ръчно натоварените кръстовища. Призовават се жителите на „Меден рудник“ в петъчния следобед да ползват ул. „Индустриална“ за прибиране, тъй като при по-интензивен трафик може да бъде затворена за движение ул. „Спортна“.

Движението от София и Варна в момента се извършва основно по булевардите „Стефан Стамболов“ и „Димитър Димов“ през центъра на Бургас към Южното Черноморие, което създава огромни задръствания, колони от чакащи коли и изнервени пътници и шофьори.