„Топлофикация Бургас” информира как се пести топлинна енергия

Лоялни клиенти получават като подарък потребителски справочници

Потребителите на парно в Бургас ще бъдат информирани професионално как може да се пести сериозно топлинна енергия. Топлофикация започва кампания ценните съвети да стигнат до крайните клиенти. Потребителски справочници ще бъдат подарявани на лоялни си клиенти, съобщи изпълнителният директор на дружеството инж. Въльо Дучев. Книгите са издание на Българската национална асоциация „АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ”.

Съдържанието им е съобразено с най–често поставяните от гражданите въпроси и проблеми във връзка с централното топлоснабдяване. В тях са публикувани експертни отговори и препоръки. Акцентът е поставен върху разпределението на топлинната енергия в сгради – етажна собственост. Известните специалисти подготвили справочника – Елена Гоцева и Богомил Николов, са преценили, че тази част от информацията за централното топлоподаване се оказва най–трудна за разбиране от крайните клиенти на ТЕЦ-овете.

Изданията имат за цел по достъпен и разбираем начин да помогнат на хората да се ориентират в сложната за тях материя как ефективно да реагират в различни ситуации, кой е компетентният орган по възникнал актуален проблем, както и какви са пътищата и средствата за отстраняването на съществуващата пречка. Справочникът, според инж. Въльо Дучев, ще е полезен при провеждане на Общи събрания на етажната собственост и ще бъде в помощ на управителите на сградите – етажна собственост за вземане на необходимите компетентни решения.

В информационните книги се съдържат необходими съвети как реално да се пести топлинна енергия и проблемите свързани с локалните й кражби. Публикувани са правата на потребителите в частта за рекламации, неравноправни клаузи в договорите, нелоялни търговски практики, погасителни давности. Разяснени са и ползите и възможностите от санирането на дадена сграда с посочена стартираща схема. И не на последно място е посочено как абонатите могат най–бързо и точно да получат актуална информация за дължимите суми, или да сигнализират за възникнали проблеми при топлоснабдяването. Приложена е и информация с актуалните контакти на фирмите за дялово разпределение и топлофикационните дружества от цялата страна.
Мерките са посочени изцяло в интерес на гражданите и организациите на крайните клиенти на топлинна енергия. Изданието има за цел да разяснява правата им и политиките в тази област.

Държавата трябва да заделя средства за подпомагане на информационните кампании насочени към гражданите, включително и за повишаване енергийната ефективност на отделните сгради. „Смятаме, че с даряването на тези справочници правим крачка в тази насока.”, категоричен е инж. Въльо Дучев.