Депутатите от ГЕРБ: Новото ръководство на Пристанище Бургас превърна Морската гара в склад за скрап

Пътуването на жители и гости на Бургас от пристанището до остров Света Анастасия се превръща вместо в невъзможна разходка и пълен фарс. Причината за това е липсата на свободен достъп до Морската гара и неизпълняващия се ПУП на Зоната за обществен достъп, който е приет от община Бургас и утвърден от МРРБ. За това сигнализираха народните представители от ГЕРБ-Бургас на извънреден брифинг в морския град. На него присъстваха областният лидер на ГЕРБ Димитър Бойчев, Ивелина Василева, Иван Вълков и Снежина Маджарова.

„Близо 300 души през изминалия уикенд, жители и гости на Бургас, стояха на входа на пристанището и не успяха да се качат на корабчето „Кук” , което да ги откара до остров Света Анастасия. Тези, които все пак успяха, се сблъскаха с нещо, което ни връща назад във времето на тоталитаризма. Всеки един, който иска да се разходи острова, трябва да си подаде личните данни, след това да бъде извикан по списък и всичко това трае с часове. Това е недопустимо през 2014 г., не сме 1984 г., островът не се казва Болшевик, а Света Анастасия. Изграден е по европейски средства и бургазлии заслужават да го посещават свободно”, коментира бургаският депутат Иван Вълков.

Той допълни, че в продължение на години имаше съгласие от всички политически сили да бъде изградена Зоната за обществен достъп. Вместо да акостират на една красива гара, луксозните круизни кораби в Бургас са посрещани от купища товари, скрап и кранове.  „Ако продължаваме по същия начин, ще изгоним тези кораби и хилядите туристи. Апелирам към ръководството на Пристанище Бургас този фарс да бъде спрян. Трябва да се отвори входът откъм „Фрегатата”, за да се стига свободно до Морската гара”, заяви Иван Вълков.

„Върнахме се във времето на комунизма. Една от ценностите на ЕС е свободното движение на хора и капитали. С лични карти обикаляме цял цвят, а тук не можем да стигнем до о.Света Анастасия. Защото новото ръководство на Пристанище Бургас знае само да разтоварва скрап и сяра. Това правеха, когато бяха на власт, това правят и в момента. Може ли една гара-бижу да я превърнат в склад за скрап? Да не могат гостите на Бургас да се разходят до туристическата атракция на Бургас. Каква е логиката на този европейски проект, който е успешно реализиран? Откъде да тръгват тези корабчета, ако не от Морската гара? Един от хората, който прави всичко това и го допуска, е кандидат за евродепутат”, заяви областният лидер на ГЕРБ Димитър Бойчев.

Той коментира, че в най-голямата криза бяха отделени средства за изграждането на Морската гара.

„Факт е, че има трасе, което трябва да се отвори за достъп и да не се пречи на пристанището. Това може да стане, изграждането на трафик кулите, които се използват за оправдание, няма нищо общо. Истината е, че заради разтоварването на скрап и сяра не се отваря достъпа”, допълни Димитър Бойчев.

„Ставаме свидетели на тези събития по време на кампанията за европейски избори, когато се провеждат форуми за европейски растеж, синя икономика. В Европа над 1 % от заетостта се осъществява от морски дейности, има специален фокус върху круизния и крайбрежен туризъм. Ако някой има претенцията, че е европейски политик, нека помисли за това дали хората, които са акостирали на пристанището, биха се върнали тук с удоволствие, след гледката на товарите, на която стават свидетели. Усилията на Община Бургас са за утвърждаване европейската визия на града, а бургазлии са със самочувствие на европейци ”, коментира народният представител Ивелина Василева.