Европейската комисия с поучителна изложба в Несебър

Инициативата на Европейската комисия „Generation Awake”събуди туристите в Несебър и ги накара да се замислят за ползите от ефективното използване на природните ресурси. Огромни пана, разположени в близост до Мелницата в Несебър, онагледяват основните принципи на линейната и рециклиращата икономики. Те са част от провеждащата се в Несебър кампания „Generation Awake” или „Будно поколение”.

Под мотото „Отпадъците са ценен ресурс”, екипът на проекта забавляваше туристите и едновременно с това им напомняше, че трябва да променят начина, по който произвеждат и използват стоките. Главното действащо лице на кампанията – талисманът Банко Кофата, приканваше хората да се снимат с него и да получат снимка за спомен. Чрез колелото на късмета, всеки можеше да приложи наученото от паната и да спечели награда.

Кампанията се организира от Генерална дирекция „Околна среда” на Европейската комисия и се провежда в няколко държави- членки на ЕС – Франция, Португалия, Хърватска, Гърция, Румъния, България и др. Насочена е към широката общественост, като показва какво можем да направим в ежедневието си, за да намалим отпадъците и да използваме по-разумно природните ресурси като вода, енергия, дървесина и метали.

Несебър е градът, избран да бъде домакин на кампанията в България. В рамките на целия месец август може да видите инсталацията и да се запознаете с главния герой на кампанията – Банко Кофата като посетите пешеходната алея между стария и новия град.