Студенти и ученици от Бургас участваха в Световната седмица на предприемачеството

Световната седмица на предприемачеството е инициатива създадена от Ewing Marion Rauffman Foundation и Make your Mark, с две основни цели – да насърчи предприемачеството и да подобри образованието на децата и младежите. За петнадесета поредна година тази инициатива превръща седмица от месец ноември в най-мащабния в света празник на предприемачите, които дават живот на идеите си, насърчават икономическото развитие за подобряване на благосъстоянието на хората.

Всяка година се провеждат събития на местно, национално и световно ниво в 160 държави от всички континенти. Разнообразието от инициативи свързва младите хора с бъдещи сътрудници, ментори и други потенциални инвеститори, като всичко това разкрива пред тях и нови възможности. Символичен домакин на инициативата за България е „Джуниър Ачийвмънт“.

Част от седмицата по предприемачеството е инициативата „Иновационен лагер“ на тема „Храната на бъдещото в нашия град“ – разработена от Джуниър Ачийвмънт, която има за цел да мотивира младите хора да бъдат креативни и да поемат рискове в интерактивна среда. Организатор и домакин на иновационният лагер за Бургас бе СУ „Епископ Константин Преславски“. В него взеха участие ученици от СУ „Епископ Константин Преславски“, ученици от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ -Карнобат, студенти специалност Индустриален мениджмънт от Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, Бургас

По време на лагера екипите трябваше да представят и защитят своята идея пред жури в състав: доц. д-р Добромир Йорданов -преподавател в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, Галина Стоянова – старши експерт Професионално образование и обучение в РУО -Бургас, Мартин Илиев – директор на СУ „Епископ Константин Преславски“ -Бургас, Маргарита Паскалева – директор на СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Карнобат.

Първо място спечели отбор „Safety Wrap“ – с девиз „Чиста природа, сигурно бъдеще“, които предложиха нови био разградими опаковки изградени от царевично нишесте и био пластмаса. Второ място се класира тима на „EcoFuture“ с девиз „Надежда за по-добро и екологично бъдеще“. На трето място се класираха отбор “Secondlife” с апликация, която отчита количество храна, което е рециклирано от потребителя и отбор „Metanoia„ – представиха идея за бизнес организация, която се занимава с компостиране.