Обновена: Как „България Еър“ се грижи за пътниците, засегнати от анулациите и промените, покрай COVID-19?

Авиокомпанията поднася своите извинения на всички пътници, засегнати от анулациите и промените в разписанията на полетите, поради разпространението на коронавирус COVID-19.

„България Еър“ се грижи за своите пътници, като им осигурява редица възможности за препланиране на самолетните билети и допълнителни комплименти към пътуванията.

Всеки пътник, който поради анулиран полет или невъзможност да пътува иска да отложи пътуването си, ще може да се възползва от предоставените опции, ако е информирал авиокомпанията за решението си най-късно до 24 часа преди излитане на полета си, свързвайки се с издателя на билета.

При отменен от авиокомпанията полет „България Еър“ предлага на пътниците да оставят билета си с отворени дати за пътуване в рамките на една година от издаването му, по която и да е директна дестинация на авиокомпанията, а също така да предостъпят на друг билета си (смяна на име). Паралелно с това ще получат и възможност да изберат безплатно една услуга от портфолиото и по полетите на авиокомпaнията – превоз на 1 допълнителен бр. регистриран багаж до 23 кг, избор на седалка с повече пространство, превоз на домашни любимци или на непридружени деца.

Ако пасажерът желае да пътува, придружен от друг, гарантирано от авиокомпанията вторият билет ще бъде издаден на същата стойност като оригиналния билет по анулирания полет.

Ако пътник, чиито полет не е отменен от авиокомпанията, но има желание да отложи пътуването си (планирано в периода до 13.05.), поради невъзможност то да бъде осъществено, предвид създалата се ситуация и ограничения на разпространението на COVID-19, и е заявил това до 24 часа преди полета си, националния превозвач предлага опцията да ползва билета си за бъдеши пътувания в рамките на една година след издаването му, като смяна на дата ще бъде извършена без да бъде събирана такса за промяна, но е възможно да има доплащане  до по-висока тарифа, ако наличността на полета го налага.

При желание от страна на пътника, дестинацията може да замена с друга, от директните полети на националния превозвач, или да преотстъпо билета си, като промените подлежат на допълнително доплащане. 

Пътници, които не са уведомили за решението си да отменят пътуването си до 24 часа преди излитане на полета си, ще се считат за неявили се. Промени на билети на неявили се пътници за полет ще бъдат извършвани по условията на закупения билет.  

В условията на разпространяващта зараза с COVID-19 „България Еър“ и летищните органи работят при засилени хигиенни мерки и изисквания при почистването на самолетите. Преди и след всеки полет пасажерският салон и санитарните помещения се дезинфекцират със специални препрати, както от авиокомпанията, така и от оторизираните санитарни служи на летище София. В тоалетните на самолетите на авиокомпанията са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти. Качеството на въздуха в самолетите се гарантира от специални филтриращи системи HEPA, които осигуряват постоянна циркулация на термично обработен въздух до над 200 градуса, ограничавайки евентуално разпространение на каквато и била зараза по въздушен път.

Считано от 18.03. на полетите, изпълнявани от Националния превозвач се зарежда единствено:

– Бутилирана минерална вода за пътниците

В допълнение, екипажите ни са запознати с всички препоръки на световните здравни и международните авиационни власти и са специално обучени да действат, ако се установи случай на заразен с коронавирус COVID-19 на борда.