Туристическият бранш сигнализира за срив на руския и украинския пазар

Бургаската регионална туристическа камара е изпратила сигнал до президента, премиера и министрите на външните работи за предполагаем срив на руския и украинския пазар.

„Предвид високото процентно съотношение на руските и украински туристи в общия туристопоток, обръщаме вниманието Ви върху последствията, които би имал провалът в регионален и национален план на летния туристически сезон 2015 г. За съжаление вече е факт отливът от зимните ни курорти.

Противоречивите сигнали, излъчвани в медийното пространство по отношение на Русия, комбинирани с девалвацията на руската рубла, води до значително поскъпване на туристическите пакети за България. Към момента същите бележат 150 % ръст и по информация на руските ни партньори до началото на май се очаква поскъпване с около 30%“, пише в сигнала.
Според туристическия бранш намеренията на Министерството на туризма визите на руските туристи да се оформят на границата едва ли ще има очакваният ефект.

От Бургаската туристическа камара предлагат още облекчения:
– Експресните визи да се издават до 1 ден, а туристическите визи до 3 дни.
– За Република Беларус, макар и не асоциирана държава към ЕС, цената на туристическата виза да се намали от 60 на 35 евро, тъй като през последните години тя бележи най-голям ръст от страните на ОНД.
– МВнР да отработи въпроса с издаването на шенгенски визи за детски групи от Беларус преминаващи през Словакия и Унгария с автобус за сезон 2015 г., почиващи в Черноморското ни крайбрежие поради отказ на родителите им да прекосяват Украйна.
– Деца до 18 години, участващи във фестивали, конкурси и школи, да получават безплатна виза. Във визовите центрове на Руската Федерация услугата от 22 Евро да се намали на 5-10 Евро“, пишат от БРТК в сигналната записка.

Членовете на туристическата камарата настояват да се изготви “авариен” план за презентация на българските черноморски туристически дестинации в конкретни градове на Русия, Украйна, Беларус, Словакия, Унгария, Полша, Чехия, Турция и др. Спешно да се реши въпроса с назначаването на туристически аташета, които да анализират пазарите и своевременно да информират бизнеса.